Sidvisningar

lördag 30 november 2013

Kompendium MAMMASAMTAL


Hittade ett kompendium från Region Skåne, Kunskapscentrum för barnhälsovård, uppdaterad i somras. i slutet finns en litteraturlista och min bok är med som "Annan läsvärd litteratur".
Annan läsvärd litteratur
Askén, Helena Moderslycka-var tog den vägen (SKL Kommentus Media 2012) Carlberg, Ingrid ”Pillret” (Månpocket 2008) Green, Jane Babyfeber (Wahlströms 2003) Hintze, Pia Baby blues (Wahlström &Widstrand 2000)
Johannisson, Karin ”Melankoliska rum” (Bonnier pocket 2009) Kennedy, Douglas Ett alldeles särskilt förhållande (Månpocket 2003) Lindeborg, Lotta En mekanisk mamma (Notis 2012) Shields, Brooke När regnet faller: min väg ut ur förlossningsdepressionen (Prisma 2006)

Här finns några böcker jag inte läst. Ska försöka göra en komplett lista med de böcker jag läst någon dag. (Texten blev olika stor när jag klippte den ur kompendiet, inte meningen att förminska din bok, Helena, om du läser detta!) Jane Green har jag svårt att tro att den kan vara bra/på allvar, men vem vet..?
Kompendiet är väldigt utförligt och jag hoppas att fler och fler landsting börjar använda sig av screening.

Inga kommentarer: