Sidvisningar

torsdag 4 april 2013

Lärorik dag

En på många sätt fantastisk dag är slut.

TV-intervjun gick bra och jag har träffat flera människor som berikat min tillvaro.
Detta med att oväntade möten kan ge så mycket, det blir ibland så otroligt tydligt.

Kvinnan som satt bredvid mig i TV-soffan är barnmorska och beteendevetare och hon var fantastisk. Hon jobbar just med frågor kring förlossningsdepression och hur man kan sätta in mer stöd och hjälp. Hon började med sitt arbete på 90-talet och då visste man "ingenting".

Och så träffade jag på författaren till Hemligheten, en bok som jag fått tips om och tänkt läsa...

1 kommentar:

Anonym sa...

Såg dig idag på tv hos Malou! Intressant att höra din historia, jag kände igen mig massor. Drabbades själv av en förlossningsdepression"light", förstår jag nu... Fick ingen hjälp men blev bättre av mig själv till slut. Din historia fick upp mina ögon för hur det egentligen var ställt med mig då...
Ha en fin dag i Stockholm! Kram MariaHJ