Sidvisningar

fredag 5 april 2013

Hej och Välkommen!

Kanske har du redan sett det här inlägget på TV4 och det är därför du hittat hit. Välkommen oavsett om du tillhör den ganska begränsade skaran som läst den här bloggen tidigare, eller om det är första gången!

Jag vill återigen förmedla det som är ett av budskapen med min bok: att söka hjälp om du mår dåligt är jätteviktigt. Lid inte i tysthet, dela med dig av din ångest så att den kan lätta.

Är du partner till någon med en förlossningsdepression har du en tung uppgift, inte bara för att du kan få ta ett större ansvar än "normalt" för din nyblivna familj, men du måste även stå upp för din lilla familj och begära att få korrekt hjälp av sjukvården. Det kan vara lättare sagt än gjort, men det är viktigt att kämpa för er rätt av få hjälp, stöd och behandling.

Jag håller på med en hemsida just nu som inte är riktigt klar, adressen återkommer jag till, och jag ska försöka samla ännu mer kunskap där på ett mer lättillgängligt sätt än vad jag kan i den här bloggen.

Har du frågor och funderingar får du gärna höra av dig. Min e-post är Lotta.Lindeborg@gmail.com

Inga kommentarer: