Sidvisningar

lördag 5 oktober 2013

Snart i Nyhetsmorgon om förlossningsdepression

Genom en av de slutna grupper som finns på Facebook för mammor med förlossningsdepression (Läkande föräldrar) fick jag veta att man sökte en mamma till inslag i Nyhetsmorgon och eftersom jag själv synts i TV vore det intressant med ett nytt ansikte.
Är så glad att det blir en av "mina" mammor som deltagit med sin berättelse i min bok (En mekanisk mamma). Jag rekommenderade henne till programmet, för hon har en bakgrund som är extra intressant i sammanhanget, hon är sjuksköterska inom psykiatrivården och detta är väl lite ett tecken på att "vem som helst kan drabbas"? Det spelar ingen roll hur mycket vi kan om mänskligt beteende och de "rätta" reaktionerna. Ska bli spännande att se, kommer eventuellt nästa söndag. Har aldrig träffat henne, aldrig sett hur hon ser ut. Och fast vi inte kände varandra bidrog hon till min bok. Kram på dig Linda och grattis igen till nya bebisen!

1 kommentar:

Herr Dunderbar sa...

Vilken fin blogg du har!!
Roligt det där med att vara med i TV och nyhetsmorgon.

Jag och frugan var i TV4 för några år sedan...

Man kan se klippet på min sida.

Intressant ämne förresten, bra att du tar upp det.