Sidvisningar

måndag 11 februari 2013

Kolik panik

"Min son bara gråter och gråter. Min man skriker att ungen ska vara tyst.
Jag försöker desperat trösta.
Min man säger att han önskar att sonen aldrig blivit född. 
Han säger att han gråter bara för att jävlas med oss.
Jag försöker förklara att det är inte hans fel att han har kolik. 
Vår son har skrikit i nästan tolv timmar nu. Jag orkar inte trösta. Jag vill bara gå och dö just nu.." 


Detta är ett utdrag ur verkligheten för en ung ledsen mamma med ett kolikbarn som skrikit i flera veckor, oavbrutet. Det är hjärtskärande att läsa, mitt hjärta blöder för den här familjen. Vi har kontakt på ett internetforum och vi är flera som försöker stötta, men var finns hjälpen IRL?

Vilken hjälp finns i den här situationen, vad kan man kräva av samhället när man inte har något socialt nätverk och ingen hjälp på orten?



Inga kommentarer: