Sidvisningar

söndag 14 oktober 2012

Följa upp

Jag försöker rensa och gå igenom alla papper jag haft som underlag till boken. MÄNGDER med papper. Artiklar från internet och mina journaler från förlossningen, psyk och även min mammas journaler. Refuseringar och "tack-för-ditt-manus-papper"från förlag och listan över förlagen jag skickade manus till. Jag tänkte att det var så lång svarstid de angav, många av förlagen. Tre månader, hur skulle jag stå ut med väntan? Men flera av de större förlagen har fortfarande inte svarat. Är det bara etablerade författare som förtjänar ett svar idag? Och vilket slöseri med papper, för de stora förlagen (eller ja, de allra flesta förlag faktiskt) accepterar fortfarande inte manus på e-post. Om de nu inte ens ska läsa manus tycker jag det är ett oerhört slöseri att begära pappersmanus. Att trycka upp 10 ex har kostat ca 1500 kr. Även om någon räkning inte har kommit från tryckeriet trots påtryckningar från min sida. Har alla verkligen så mycket att göra idag? Ja, det är bara att utgå från mig själv.

Inga kommentarer: