Sidvisningar

söndag 23 augusti 2015

Föreläsa

Jag mejlade häromdagen om att föreläsa i lokala föräldragrupper, men har inte ens fått något svar.  Jag tänkte i detta fall göra det gratis här om någon nappar.

Här en är kvinna som verkar erbjuda sig att coacha vid förlossningsdepression. Som erbjuder sig att föreläsa ur ett patientperspektiv. Bra, bra, men.. Problemet är nog att det finns så lite pengar över inom sjukvården, jag har svårt att se att t.e.x BVC skulle anlita en "föreläsare"... Tyvärr.

Lotten Grape bor i Örebro och har haft coaching med bland annat denna inriktning i några år nu. Lotten känner jag via Läkande Föräldrar som hon startade och som har flera slutna Facebook-grupper för kvinnor med förlossningsdepression.

Personligen är jag inte så säker på att coaching är lämpligt vid förlossningsdepression.
Coaching kräver ett samspel, att man är en aktiv part. Det orkar man inte vid depression. Risken är att man känner sig ännu mer misslyckad.

Inga kommentarer: