Sidvisningar

tisdag 3 september 2013

Amma länge

Mejlade en tidning som heter Amningsnytt. Tänk vilket smalt ämne, eller kanske inte ändå..?

Om amning skulle jag kunna prata en hel dag. Det är amningen som skulle kunna få mig att skaffa ett barn till. Jag älskar att amma.
"Jag åt på dina tuttar när jag var bebis", sa sonen en kväll när han var 3 år gammal.
"Kommer du ihåg det?!" sa jag (lite småchockad).
"Mmmm", sa han och flinade nöjt.

Trots att jag själv ammade sonen tills han var ganska exakt 26 månader (mannen trodde väl där ett tag att jag skulle fortsätta till han började skolan...) kan jag ibland reagera på när lite större barn ammas, jag blir lite chockad och vet inte vad jag ska titta på.
Och jag undrar så VARFÖR reagerar jag? Som ju gjort samma sak! Inte klokt.

Här bjuder jag på en amningsbild i alla fall. Sonen är 22 månader. Vill du läsa mer om när jag ammade finns det på min andra blogg under just etiketten Amning.

Inga kommentarer: