Sidvisningar

fredag 16 augusti 2013

En skälvning - om manlig förlossningsdepression

En skälvning

Läste lite igen om manlig förlossningsdepression och hittade en länk till en film-trailer, en kortfilm från 2012 om en mans upplevelse av att bli pappa. Någon som sett filmen??
Text från internet: 
Filmen handlar om en man i 30-årsåldern som inte riktigt kan hantera den situation som många förknippar med lycka – att få barn. Upprinnelsen till filmen finns att finna i Jonas eget liv.
– För ett tag sen var det många i min bekantskapskrets som fick barn. Jag har själv alltid velat ha barn, men började tänka på hur mycket jobb det är och vad händer om man inte gillar barnet. Utifrån den rädslan ville jag göra den här filmen, säger han.
– Jag gjorde research på en del pappaforum och hittade människor som skriver om att de upplevt just det här, men att man inte gärna pratar om det.
Han menar att det är ett ämne som inte många pratar om, men någon avsikt att väcka debatt har han inte.
– Så långt vill jag inte gå, men jag tycker att det är ett ämne som inte uppmärksammats så mycket. Min film ger ingen fullständig bild av ämnet, den handlar om en människa och en situation.


Inga kommentarer: