Sidvisningar

torsdag 25 februari 2016

Berätta igen?

Jag har blivit kontaktad av en journalist från radiokanalen P1 om att göra ett program om förlossningsdepression. Jag funderade över om min historia redan har berättats tillräckligt mycket..?

Så jag frågade några kvinnor på Läkande föräldrar och de kunde alla tänka sig att berätta annars. Men vid samtalet idag kändes det som att vi fick bra kontakt och hen ville höra mer av det som jag berättade och aspekten att det var ett tag sedan, och att det finns andra, det pratade vi om.

För jag vill ju fortfarande berätta! Jag vill verkligen förmedla, och jag hoppas att även om min historia redan berättats så har jag ändå distansen som krävs för att verkligen kunna få fram nyanserna. Nu när frågan ställdes till mig måste jag ju få ta den möjligheten. 

Inga kommentarer: